Translate

သုခအောင် (စာအုပ်စင်)သို့ လာရောက်လည်ပတ်ကြကုန်သောမိတ်ဆွေအားလုံးကိုအထူးကျေးဇူးတင်ပါတယ်၊ အကြံပေးချက်ကို ကြိုဆိုလျက်ပါ။ ဖုန်း- 09-400700358 /09-775784434 သို့ဆက်သွယ်အကြံပြုနိုင်ပါတယ်ခင်ဗျာ။

Oct 29, 2016

ေခါင္းေဆာင္တို႔၏က်င့္စွဥ္ (၁)



ေရွးဦးစြာ နားေထာင္ၾကတဲ့ ပရိသတ္ကုိ ေမတၱာရပ္ခံထားခ်င္တာ ႏွစ္ခု ရွိပါတယ္။ တစ္ခုက ၿငိမ္ၿငိမ္တိတ္တိတ္၊ တိတ္တိတ္ဆိတ္ဆိတ္ ျမတ္စြာဘုရားႀကိဳက္တဲ့ မူ၀ါဒ၊ အရွင္သာရိပုတၱရာနဲ႔ အရွင္မဟာေမာဂၢလာန္တုိ႔ရဲ႕ Country-side-ေဒသမွာ ရဟန္းခံ လာၾကတဲ့ ေက်းလက္က ရဟန္းအပါး (၅၀၀) ဘုရားနဲ႔ သာရိပုတၱရာ၊ ေမာဂၢလာန္တုိ႔ ေနရာကုိ ဘုရားဖူးဖုိ႔ ေရာက္လာၾကတယ္။

ဟုိအလြန္ေ၀းတဲ့ Remote place-ကေန သာ၀တၳိဆုိတဲ့ Capital-ကုိ ေရာက္ေတာ့ သူတုိ႔မွာ မျမင္ဘူးတာ၊ မေတြ႕ဘူးတာေတြ၊ မၾကားဘူးတာေတြ သိပ္မ်ားေတာ့ ျမင္လုိက္ရင္ ဟာကနဲ႔၊ ဟယ္ကနဲ႔ အခုနက တမၸ၀တီဦး၀င္းေမာင္ေျပာတဲ့ ပန္းဆယ္မ်ိဳးကုိ စိတ္၀င္စား တတ္ရင္ ဒီေက်ာင္းေတာ္ႀကီး ထဲမွာ ဟာ, ဟယ္ ဒီလုိျဖစ္တယ္။ အဲဒီလုိ ေဇတ၀န္ ေက်ာင္းေတာ္ႀကီးကုိ ေရာက္ေတာ့ တအံ့တၾသေတြ ျဖစ္ေတာ့ တပါးနဲ႔ တပါး အပါး (၅၀၀) ေတာက ကုိယ္ေတာ္ေတြေရာ၊ ၿမိဳ႕က ကုိယ္ေတာ္ေတြေရာ ဆုံလုိက္ေတာ့ ႏႈတ္ဆက္စကား ေျပာတာ၊ ေတာကကုိယ္ေတာ္ (၅၀၀)နဲ႔ ၿမိဳ႕က ကုိယ္ေတာ္ အပါး (၅၀၀)စကား ေျပာရင္ အပါး (၁၀၀၀)ေျပာတဲ့ စကားျဖစ္မယ္။ အဲဒါေတြ ေဇတ၀န္ ေက်ာင္းတုိက္ႀကီးမွာ ညံေနတာ၊ ဆူေနတာ၊

အဲဒါေတြ ျမတ္စြာဘုရားၾကားေတာ့… ဟဲ့ ဟဲ့. . . ညံလွခ်ည္လား ေက်ာင္းတုိက္ႀကီးမွာ ဘာသံေတြလဲ? ေတာရဟန္းနဲ႔ ၿမိဳ႕ရဟန္းေတြ မေတြ႕တာၾကာလုိ႔ ႏႈတ္ဆက္တဲ့ အသံေတြ ပါဘုရား။ ဟယ္… အင္းႀကီးတစ္ခုမွာ တံငါသည္ေတြ ငါးပက္ေတာ့ ေရေတြကခန္း ငါးေတြက က်ိက်ိတက္ ေပၚလာတဲ့အခါ တံငါသည္ေတြ လုၿပီးေတာ့ ငါးဖမ္းေတာ့ ဆူညံေနတဲ့ အသံေတြလုိပဲလုိ႔ ဘုရားရွင္က ဆုိေတာ္မူတယ္။ ရဟန္းေတာ္ေတြ တံငါသည္ေတြ ငါးဖမ္းသလုိ ဆူညံေနတယ္။ ဘယ္သူ႔တပည့္ေတြလဲ? အရွင္သာရိပုတၱရာ၊ အရွင္ေမာဂၢလာန္တုိ႔ရဲ႕ တပည့္ေတြပါဘုရား၊ သြား. . . မင္းတုိ႔ တပည့္(၅၀၀)ကုိေခၚ, မင္းတုိ႔ ေက်ာင္းကထြက္၊ အရွင္သာရိပုတၱရာေရာ၊ အရွင္ေမာဂၢလာန္ေရာ တပည့္ေတြကုိ ေကာင္းေကာင္း မဆုံးမႏုိင္လုိ႔ ျမတ္စြာဘုရားက ဘာလုပ္လုိက္လဲ? ပရိသတ္ေျပာ၊ ျမတ္စြာဘုရားက ဘာလုပ္ လုိက္လဲ? ႏွင္ထုတ္လုိက္ပါတယ္ဘုရား။

ဘုန္းႀကီးေက်ာင္းက အထုတ္ ခံရမွာ ေၾကာက္လုိ႔ အားလုံးပရိသတ္က ၿငိမ္ၿငိမ္ေနၾကပါ။ ဘုရားက အရွင္သာရိပုတၱရာနဲ႔ အရွင္မဟာေမာဂၢလာန္ကုိ ဘာလုပ္လုိက္လဲ? တပည့္ေတြကုိ ေကာင္းေကာင္း မဆုံးမႏုိင္ေတာ့ ဆရာပါ ႏွင္ထုတ္တယ္ မဟုတ္လား? တင္ပါဘုရား။ ဒီကေန႔ အားလုံးလာၾကတဲ့ ပရိသတ္ဟာ ဘုန္းႀကီးကုိ ဆရာလုိ႔ သေဘာထားရင္ အားလုံးက ကုိယ့္ကုိယ္ကုိ တပည့္လုိ႔ သေဘာထားရင္ တပည့္ ဆူရင္ ဆရာပါ ဘာျဖစ္လဲ? ႏွင္ထုတ္ခံပါတယ္ဘုရား။ ႏွင္ထုတ္ခံရမွာ ေၾကာက္ ပါတယ္။ အားလုံးပဲ ၿငိမ္ၿငိမ္ေနၾကပါ။ ေနာက္တစ္ခ်က္ ျမတ္စြာဘုရားပရိနိဗၺာန္စံၿပီးတဲ့ေနာက္ ဓာတ္ေတာ္ေတြကုိ ေ၀ျခမ္းမလုိ႔ ျပင္ဆင္တဲ့ေန႔က ရွစ္ျပည္ေထာင္မင္းတုိ႔ ဓားလွံေလးျမွား လက္နက္ေတြနဲ႔ ဓာတ္ေတာ္ေတြကုိ လုမလုိ႔ အုံးအုံးကၽြက္ကၽြက္ ဓားတ၀င္း၀င္း၊ လွံတ၀င္း၀င္း ျဖစ္ၾကတယ္။ အိမ္ရွင္ႏုိင္ငံျဖစ္တဲ့ မလႅာမင္းတုိ႔ကလည္း တုိ႔နယ္ေျမမွာ ပရိနိဗၺာန္စံတဲ့ ျမတ္စြာဘုရားရဲ႕ ဓာတ္ေတာ္ဟာ တုိ႔ပဲ ပုိင္တယ္။ ဘယ္သူ႔မွ မေပးဘူး။

က်န္တဲ့ မင္း ခုနစ္ပါးတုိ႔ကလည္း တုိ႔ဘုရားမုိ႔ တုိ႔လည္းပုိင္တယ္။ ျမတ္စြာဘုရားကုိ အမ်ိဳး ေတာ္ခ်င္ၾကတာေနာ္။ ပရိသတ္ေရ… ဘာျဖစ္ခ်င္ၾကတာလဲ? အမ်ိဳးေတာ္ခ်င္ ၾကတာပါ ဘုရား။ အခု ခင္ဗ်ားတုိ႔ ဘာကုိ အမ်ိဳးေတာ္ခ်င္ၾကတာလဲ? ကုိယ္ေတာ္ ခ်င္တဲ့ အမ်ိဳး ကုိယ့္ဘာသာကုိ ရွာ။ ဘုရားကုိ အမ်ိဳးေတာ္ခ်င္ၾကလုိက္ၾကတာ။ အဇာတသတ္ကလည္း ျမတ္စြာဘုရားက တုိ႔အမ်ိဳး၊ ကပိလ၀တ္က သာကီ၀င္ေတြနဲ႔ ေဒ၀ဒဟက ေကာလိယ၀င္ေတြကေတာင္ ဘာမွ မေျပာရေသးဘူး၊ အဇာတသတ္က စေျပာလာတယ္၊ ဘုရားဟာ တုိ႔အမ်ိဳးတဲ့….၊ ဒီလုိ ဒီလုိ။ အဲဒီေတာ့ သူလည္း ဘုရားအမ်ိဳး ငါလည္း ဘုရားအမ်ိဳး ဒီလုိျဖစ္ကုန္တယ္။ ဘာလုိခ်င္လုိ႔လဲ? ဓာတ္ေတာ္လုိခ်င္လုိ႔။ အဲဒီေတာ့ ဓားတ၀င္း၀င္း လွံတ၀င္း၀င္းနဲ႔ ဓာတ္ေတာ္လုတဲ့ ပြဲ။ ဘုရားအမ်ိဳးေတြက ဓားလွံတ၀င္း၀င္းနဲ႔ ဓာတ္ေတာ္လုမလုိ႔ ျဖစ္ေတာ့ အေျခအေနက မေကာင္းဘူး။

အဲဒါကုိ ထိန္းမည့္ ပုဂၢိဳလ္က မရွိဘူး။ အဲဒီေတာ့ ေပၚလာတဲ့ ပုဂၢိဳလ္က ဘယ္သူလဲဆုိေတာ့. . . ဟုိေရွးတုန္းက တကၠသီလဆုိတဲ့ ၿမိဳ႕ေတာ္ႀကီးမွာ ႏွစ္ေပါင္းမ်ားစြာ ဆရာလုပ္ခဲ့ဘူးတဲ့ တကၠသုိလ္ ပါေမာကၡခ်ဳပ္ အၿငိမ္းစား ေဒါဏ၊ သူက ဒီပြဲေရာက္ေနတာ။ ၾကည့္လုိက္ေတာ့ ဓားတ၀င္း၀င္း လွံတ၀င္း၀င္းနဲ႔ ဓာတ္ေတာ္ လုမည့္ မင္းေတြဟာ ဒီေကာင္ေတြ အကုန္လုံး ငါ့တပည့္ေတြ။ ငါ့တပည့့္ေတြ ငါေျပာရင္ ရေလာက္တယ္ဆုိၿပီးေတာ့ စင္ျမင့္ေပၚ တက္ၿပီးေတာ့ သူကေအာ္လုိက္တာ။ ပါေမာကၡခ်ဳပ္ေဒါဏဆရာႀကီး ေအာ္တဲ့ စကား (၂)ခြန္း မွတ္ရေအာင္။ "အမွာကံ ဗုေဒၶါ ခႏၱိ၀ါေဒါ" တုိ႔မ်ားရဲ႕ ဘုရားဟာ ခႏၱီ၀ါဒီပုဂၢိဳလ္ ျဖစ္တယ္။ တုိ႔ဘုရားဟာ ဘာ၀ါဒကုိ ကုိင္ထားလဲ ပရိသတ္? ခႏၱီ၀ါဒပါဘုရား၊ ခႏၱီ၀ါဒ။ ဒီထဲကလူေတြ ဘာ၀ါဒေတြ ကုိင္ထားလဲ? ကုိင္ခ်င္တဲ့ ၀ါဒကုိင္၊ အဲဒါေတြ အားလုံး ခႏၱီ၀ါဒအေပၚမွာ အေျခဆုိက္ရမယ္။ ခႏၱီ. . . ေျမႀကီးေပၚမွာ ဒီလူေတြ ေနတယ္၊ ဒီလူေတြ ေန႔တုိင္း. . ., စကားလုံးေလး နဲနဲ႐ုုိင္း႐ုိင္းေလးေျပာရင္ ခႏၱီအဓိပၸါယ္ ပုိရွင္းတယ္။ သည္းခံၿပီး နားေထာင္ပါ၊ ဂမၼေဒါသေရာက္တယ္လုိ႔ အျပစ္မတင္ပါနဲ႔၊ ဒီေျမႀကီးေပၚမွာ ေနတဲ့ ဒီလူေတြ ဒီေျမႀကီးေပၚမွာ ဒီလူေတြ ေခ်းယုိတယ္၊ ေသးေပါက္တယ္။ ေျမႀကီးဘယ္ေတာ့မွ reject-မလုပ္ပါဘူး။ ယုိခ်င္တုိင္း ယုိ၊ အရွိ အရိွအတုိင္းထား။ ဒီလူေတြပဲ ဒီေျမႀကီးကုိ လွခ်င္လုိ႔ ပန္းေတြနဲ႔ အလွျပင္ျပန္ေရာ…၊ ဟာ… ငါ့ေျမႀကီး သိပ္လွေနၿပီ ဆုိၿပီးေတာ့ စုိက္ထားတဲ့ ပန္းပင္ေတြကုိ ဒီေျမႀကီးက attach-လည္း မျဖစ္လုိ႔ accept-လည္း မလုပ္ပါဘူး။ လွလုိ႔လည္း မမက္ေမာဘူး။ ညစ္ပတ္ အ႐ုတ္ဆုိးလုိ႔လည္း စိတ္မပ်က္ဘူး။ အဲဒါဟာ quality, qualification of leader. ေခါင္းေဆာင္ေတြမွာ ဒါဟာ အေရးႀကီးတဲ့ အရည္အခ်င္းပဲ။ ေကာင္းခ်င္တုိင္းေကာင္း မမက္ေမာဘူး၊

ဆုိးခ်င္တုိင္းဆုိး စိတ္မပ်က္ဘူး။ ေျမႀကီးနဲ႔ တူတဲ့အက်င့္ ခႏၱီေခၚတယ္။ အက်ယ္တ၀င့္ေျပာဖုိ႔ ဘုန္းႀကီးတုိ႔ ဒီေန႔ အခ်ိန္မယူပါဘူး။ နိဒါန္းေလာက္ေျပာရင္ ဘုန္းႀကီးတုိ႔ တရားေတြ ရွာနာပါ။ ခႏၱီ။ အမွာကံ ဗုေဒၶါ အဟု ခႏၱိ၀ါေဒါ။ တုိ႔ဗုဒၶဟာ ဘာ၀ါဒလဲ? ခႏၱီ၀ါဒပါဘုရား။ အားလုံးေျမႀကီးလုိ က်င့္သုံး ၾကရမယ္။ မေကာင္းဆုိး၀ါးေတြ လာခ်င္တုိင္းလာ စိတ္မပ်က္ပါဘူး။ အေကာင္းနဲ႔ အဆုိးေတြ ေပးခ်င္တုိင္း ေပး၊ မမက္ေမာပါဘူး။ ခႏၱီတရား. . . ဒါဟာ ဗုဒၶရဲ႕ ၀ါဒပဲ။ ေနာက္တခု အမွာကံ ဗုေဒၶါ သႏၱိ၀ါေဒါ။ ခႏၱီ၀ါဒကုိ မကုိင္ႏုိင္ရင္ သႏၱိ၀ါဒကုိ ခ်မွတ္လုိ႔ မရဘူး။ မခံႏုိင္ဘူးေဟ့လုိ႔ဆုိရင္ သႏၱိဟာ မျဖစ္ႏုိင္ေတာ့ဘူး။ ေနာက္ လာမည့္၀ါဒက ဘာလဲဆုိေတာ့ သႏၱိ၀ါဒ။ ဘာမ်ားပါလဲ? သႏၱိ၀ါဒပါဘုရား။

 ေနာက္ လာမည့္၀ါဒက သႏၱိ၀ါဒ။ တုိ႔ဘုရားရဲ႕၀ါဒက သႏၱိ၀ါဒ။ ကုလားလုိ႔ ေျပာရရင္ သွ်ႏၱီ၀ါဒ။ ၿငိမ္းခ်မ္းတဲ့၀ါဒ။ ခႏၱီရွိေတာ့မွ သႏၱိ။ အဲဒီမွ ခႏၱီရဲ႕ေနာက္မွ ေမတၱာ ပါလာမယ္။ ေမတၱာကုိ တဆက္တည္းေျပာရရင္ ေရနဲ႔တူေအာင္ က်င့္။ ေရ… ျမန္မာႏုိင္ငံမွာ ေရေပါင္းမ်ားစြာမွာ Brand name-ေတြ တစ္ရာေက်ာ္ေလာက္ ရွိမယ္ထင္တယ္။ ဘယ္နာမည္နဲ႔ ထုတ္တဲ့ ဘာေရပဲ ျဖစ္ျဖစ္ သတၱိက ႏွစ္မ်ိဳးထဲပဲ- သန္႔ရွင္းတာနဲ႔ ေအးခ်မ္းတာ။ ဘယ္နမ်ိဳးလဲ? ႏွစ္မ်ိဳးပါဘုရား။ ဧရာ၀တီ၊ ခ်င္းတြင္း၊ စစ္ေတာင္းစသည္ နာမည္ပဲ ကြဲတယ္။

 ေသာက္လုိက္ရင္ ေအးတယ္၊ ခ်ိဳးလုိက္ရင္ သန္႔ရွင္းတယ္။ တ႐ုတ္၊ ကုလား၊ အေမရိကန္ ဘယ္တုိင္းျပည္ကထြက္တဲ့ ေရပဲ ျဖစ္ျဖစ္ ဘာရလဲ? သန္႔ရွင္းတာနဲ႔ ေအးခ်မ္းတာ ႏွစ္မ်ိဳးပဲ ရတယ္။ ကုလားေရကုိ တ႐ုတ္ေသာက္လည္း ဒီႏွစ္မ်ိဳးပဲ အက်ိဳးထြက္တယ္။ တ႐ုတ္ေရကုိ ကုလားေသာက္လည္း ဒီႏွစ္မ်ိဳးပဲ အက်ိဳးထြက္တယ္။ ေမတၱာဆုိတာ ေရနဲ႔တူတယ္။ လူသားတုိင္းကုိ တညီတည္း ေအးခ်မ္းေစခ်င္တယ္။ လူသားတုိင္းကုိ တညီတည္း ႏွလုံးစိတ္၀မ္းေအးခ်မ္းေစခ်င္တယ္။ ဘ၀သန္႔ရွင္းေစခ်င္တယ္။ အဲဒါ ခႏၱီနဲ႔ ေမတၱာ၊ ေမတၱာနဲ႔ ခႏၱီ၊ အဲဒါဘယ္သူ႔၀ါဒလဲ? ဗုဒၶရဲ႕၀ါဒပါဘုရား။ အဲဒီႏွစ္ခုလက္ကုိင္ထားမွ ေနာက္ကဘာရလဲ? သႏၱိဆုိတဲ့ Peace ၿငိမ္းခ်မ္းျခင္းကုိ ရႏုိင္တယ္။ ဆုိေတာ့့… ဘုရားကုိ အေၾကာင္းျပဳၿပီး ဓားတ၀င္း၀င္း လွံတ၀င္း၀င္း မလုပ္ၾကနဲ႔။

တုိ႔ဘုရားဟာ ခႏၱီ၀ါဒ, သႏၱိ၀ါဒ။ သႏၱိ၀ါဒဘုရားကုိ အေၾကာင္းျပဳၿပီးေတာ့ ဓားေတြ တ၀င္း၀င္း၊ လွံေတြ တ၀င္း၀င္း မျပၾကနဲ႔ေဟ့။ ဓားေတြ လွံေတြ ခ်လုိက္ၾက။ ဒီေတာ့ ရွစ္ျပည္ေထာင္ မင္းေတြ အကုန္လုံးက ၾကည့္ၾကတယ္၊ အသံ၀ါႀကီးနဲ႔ ေအာ္ေနတာ ဘယ္သူမ်ားလဲ? ဒါ. . .တုိ႔ဆရာႀကီး၊ ဆရာႀကီးေျပာတဲ့ စကားေတာ့ တုိ႔နားေထာင္မွပဲ။ အားလုံး ဓားလွံေတြ ခ်ၿပီးေတာ့ ဓာတ္ေတာ္ေ၀ပြဲဟာ ေအးေအး ခ်မ္းခ်မ္း ၿပီးသြားတယ္။ အဲဒါေၾကာင့္ ဒီကေန႔ ဗုဒၶတကၠသုိလ္ႀကီး ဖြင့္ပြဲကုိ ႂကြေရာက္လာၾကတဲ့ အသင္းဖြဲ႕ ပရိသတ္အားလုံးတုိ႔ အၿငိမ္းစားပါေမာကၡခ်ဳပ္ေဟာင္း ဦးေဒါဏေျပာတဲ့ ခႏၱီတရား၊ သႏၱိတရား လက္ကိုင္ထားၿပီးေတာ့ ဒီကေန႔ ဒီအစည္းအေ၀း၊ ဒီအခမ္းအနားက စၿပီးေတာ့ မည္သည့္လုပ္ငန္းကုိ ေဆာင္ရြက္ေစကာမူ ဗုဒၶရဲ႕ ဒီ၀ါဒႏွစ္ပါး လက္ကုိင္ထား။ ခႏၱီနဲ႔ ေမတၱာလက္ကုိင္ထား၊ သႏၱိျဖစ္ေအာင္ ေဆာင္ရြက္ၾကပါလုိ႔ ဘုန္းႀကီးက ဒုတိယအေနနဲ႔အားလုံးကုိ တုိက္တြန္းပါတယ္။ ေနာက္တတိယေျပာခ်င္တဲ့ အခ်က္က လာၾကတဲ့ ပရိသတ္ေတြ လူမႈေရး ေဆာင္ရြက္တဲ့ အသင္းအဖြဲ႔ေတြ၊ ဘာသာေရးေဆာင္ရြက္တဲ့ အသင္းအဖြဲ႔ေတြ၊ ႏုိင္ငံေရး ေဆာင္ရြက္တဲ့ အသင္းအဖြဲ႔ေတြ ဆုိင္းဘုတ္ကေတာ့ အမ်ိဳးမ်ိဳးပဲ။ ဘာသာေရး အသင္း အဖြဲ႔လည္း နာမည္မ်ိဳးစုံပဲ၊ လူမႈေရးအဖြဲ႔လည္း နာမည္မ်ိဳးစုံပဲ၊ ႏုိင္ငံေရးအဖြဲ႔လည္း နာမည္မ်ိဳးစုံပဲ၊ အဲဒါ ဆုိင္းဘုတ္ေတြပဲ။

အဲဒီဆုိင္းဘုတ္ေတြကုိ ခြာၿပီးေတာ့ အရွိကုိ အရွိအတုိင္း ၾကည့္ႏုိင္ဖုိ႔ေတာ့ ေတာ္ေတာ္ အေရးႀကီးတယ္။ ဧရာ၀တီ၊ ခ်င္းတြင္း၊ စစ္ေတာင္း၊ သံလြင္ ဗမာျပည္မွာ အလြန္အေရးပါတဲ့ ျမစ္ႀကီးေတြ။ ဧရာ၀တီရယ္၊ ခ်င္းတြင္းရယ္၊ စစ္ေတာင္းရယ္၊ သံလြင္ရယ္၊ ကုလားတန္ရယ္ နာမည္ေတြ အမ်ားႀကီးပဲ။ အဲဒီ different name-ေတြဟာ ဘယ္အေပၚမွာပဲ ရွိတာလဲ? Only in the land, ေျမႀကီးေပၚမွာပဲ။ သူတုိ႔ရဲ႕ ဦးတည္ခ်က္က ဘယ္မွာလဲ? They are flowing successfully, continuously, their destination is only ocean။ သူတုိ႔ရဲ႕ destination-က တစ္ခုတည္းပဲ။ ျမစ္ေတြနာမည္သာ ကြဲတာ၊ ပန္းတုိင္က တစ္ခုတည္းပဲ။ အဲဒါကုိ ေကာင္းေကာင္းႀကီး ျမင္ဖုိ႔ လုိတယ္။ အဲဒါ clear vision-လုိ႔ ေခၚတယ္။ ပါဠိလုိေျပာရင္ သမၼာ ဒႆန-လုိ႔ ေခၚတယ္။ အဲဒီ clear vision-မျဖစ္ေသးသမွ် ဧရာ၀တီက ၾကည္တယ္ကြ၊

ခ်င္းတြင္းက ေနာက္တယ္ကြဆုိရင္ အဲဒီမွာ conflict-ျဖစ္တာပဲ။ နာမည္ကုိ ေဖာက္ၿပီး ေရကုိ ေရာက္ေအာင္ ၾကည့္ပါ။ ဟုတ္ပီလား? တင္ပါပါဘုရား။ နာမည္ကုိ ေဖာက္ၿပီး ေရကုိ ေရာက္ေအာင္ ၾကည့္လုိက္ရင္ ေရက ဘာျဖစ္လဲ? သတၱိႏွစ္မ်ိဳးပဲ ရွိတယ္။ ဘာနဲ႔ ဘာလဲ? သန္႔ရွင္းျခင္းနဲ႔ ၾကည္လင္ျခင္းပါဘုရား။ ဧရာ၀တီလည္း ဒါပဲ၊ ခ်င္းတြင္းလည္း ဒါပဲ။ သံလြင္ေကာ၊ စစ္ေတာင္းေကာ? ဒါပဲ။ နာမည္ကုိ ျငင္းခုံေနရင္ျဖင့္ ပင္လယ္ကုိ ေတာ္ေတာ္နဲ႔ ေရာက္ၾကမွာ မဟုတ္ပါဘူး။ ျမစ္ေရေတြဟာ ပင္လယ္ထဲ စီးသြားၾကတယ္၊ ပင္လယ္ထဲေရာက္ေတာ့ . . . ေဟ့ ဧရာ၀တီကေရ ခ်င္းတြင္းထဲ လာမေပါင္းနဲ႔ဆုိၿပီးေတာ့ ဟုိမွာ ရေသးလား? မရပါဘူး ဘုရား။ စစ္ေတာင္းက ေရလည္း ဧရာ၀တီေရနား မကပ္နဲ႔၊ တျခားစီေနၾက, ေနလုိ႔ ျဖစ္ေသးလား? မျဖစ္ပါဘူးဘုရား။

အဲဒါတကယ့္ United-ပဲ၊ တကယ့္ Unity-ပဲ၊ တကယ့္ Harmony-ပဲ။ ဘယ္ထဲမွာ သြားေပါင္းလဲ? ငန္ေသာ အရသာ၊ ျပာေသာအဆင္းဆုိတဲ့ ပင္လယ္ႀကီးမွာ ျမစ္အားလုံးတုိ႔က ေရေတြ ေပါင္းသလုိပဲ။ သႏၱိဆုိတဲ့. . . ဗုဒၶရဲ႕ စကားအရေျပာရင္ ၿငိမ္းခ်မ္းတဲ့ နိဗၺာန္မွာ အားလုံး ေပါင္းဖုိ႔ရန္အတြက္ ကုန္းေျမေပၚမွာ ေနေနခုိက္ နာမည္ ေလးေတြကုိ ၾကည့္ၾကည့္ၿပီးေတာ့ ျငင္းခုံ မေနၾကပါနဲ႔။ အခုဒီမွာ အားလုံး ထုိင္ေနၾကတယ္၊ ဒါဘာလဲ? ဗုဒၶတကၠသုိလ္ Convocation hall, နာမည္က ဒီအတုိင္းေပးထားတယ္။ အကယ္၍ ဒီအေဆာက္အဦးႀကီးထဲမွာ ဘုရင္ႀကီးနဲ႔ မိဖုရားႀကီးလာေနတယ္ဆုိလုိ႔ရွိရင္ ဗုဒၶတကၠသုိလ္ Convocation hall-မဟုတ္ေတာ့ဘူး၊ Palace-ျဖစ္သြားမယ္။ အကယ္၍ ငါးပိေတြ ငါးေျခာက္ေတြ လာတင္ေရာင္းေတာ့ ဘာျဖစ္သြားမလဲ? Bazaar, Market- ေစ်းႀကီး ျဖစ္သြားမယ္။

အကယ္၍ အရက္ေတြ, ဘာေတြ လာေရာင္းၾကမယ္၊ ေခါက္ဆြဲေတြ, ဘာေတြ လာေၾကာ္ ေရာင္းၾကမယ္ဆုိေတာ့ ဒီအေဆာက္အဦးႀကီးက ဘာျဖစ္သြားမလဲ? Bar and restaurant ျဖစ္သြားမယ္။ ဘာလဲ? နာမည္ေတြ ေျပာင္းတာ။ တကယ့္ Structure-က ဘာလဲ? သံေခ်ာင္းရယ္၊ အုတ္ရယ္၊ အဂၤေတရယ္ ဒါပဲ။ နန္းေတာ္ႀကီးလည္း ဒါနဲ႔ပဲ ေဆာက္တယ္၊ အိမ္သာလည္း ဒါနဲ႔ပဲ ေဆာက္တယ္၊ ဘုရားေက်ာင္းလည္း ဒါနဲ႔ပဲ ေဆာက္တယ္။ အထဲက သံေခ်ာင္းနဲ႔၊ အုတ္နဲ႔၊ အဂၤေတနဲ႔ အဲဒါကုိ မျမင္ေတာ့ အေပၚက အေဆာက္အဦးႀကီးေလာက္ ၾကည့္ၿပီးေတာ့ ဘာျဖစ္လဲ? Beauty, I love. Ugly-ဆုိေတာ့ I hate။ အဲဒါေတြ မျဖစ္ရေအာင္ reality-ကုိ ျမင္ေအာင္ ၾကည့္ရေအာင္။

အရွိတရားနဲ႔ အမွန္ တရားဟာ အထဲမွာ ရွိတာ။ ပါဠိကုိ ရြတ္ခ်င္ ရြတ္ေပါ့ . . . အဇၥ်တၱံ ၀ါ ဗဟိဒၶံ ၀ါ။ တကယ္ေတာ့ နာမည္ေတြက အလကားပါ၊ နာမည္ေတြ သိပ္မ်ားရင္ သိပ္စကားမ်ားတယ္။ ျမတ္ဗုဒၶရဲ႕လမ္းက "ဧကာယေနာ မေဂၢါ"။ တစ္လမ္းထဲပဲ။ အားလုံး အရွိနဲ႔ အမွန္ကုိ ျမင္ေအာင္ၾကည့္။ ေရရဲ႕ သတၱိကုိ ျမင္ေအာင္ၾကည့္။ ျမစ္ေတြရဲ႕ အေပၚယံ နာမည္ကုိ ေဖာက္၊ ေရေရာက္ေအာင္ ၾကည့္ၿပီးေတာ့ ေအးခ်မ္းေသာ ႏွလုံးသား၊ သန္႔ရွင္းေသာ ႏွလုံးသားကုိ တည္ေဆာက္ၿပီးေတာ့ ငန္ေသာအရသာ ျပာေသာအဆင္း ဆုိတဲ့ ပန္းတုိင္၊ ပန္းတုိင္ကေတာ့ ဘာလဲ မသိဘူး။ ဘုန္းႀကီးတုိ႔ အခုထိ မသိေသးဘူး ပန္းတုိင္က ဘာလဲလုိ႔။

အဲဒီပန္းတုိင္ တခုခုမွာ အကုန္လုံး ၿငိမ္းၿငိမ္းခ်မ္းခ်မ္းနဲ႔ ေပါင္းဆုံးဖုိ႔ရန္ ဒါအေရးႀကီးပါတယ္။ အဲဒါေၾကာင့္ ခႏၱီတရားနဲ႔ ေမတၱာတရားပါ။ ဒီေတာ့ ဘာေျပာမလဲ? Capitalist-လား? Socialist-လား? Communist-လား? အဲဒါေတြဟာ အကား၊ နာမည္ေတြပဲ။ လူသား။ အဲဒီ Label-ေတြကုိ ခြာထား။ အားလုံးဘာေတြလဲ? လူသားေတြ။ အဲဒါေလးကုိ ၾကည့္ၾကပါ။ လူသားေတြပဲ။ "သေဗၺ၀ အညမေညဟိ ပိယစကၡဴဟိ သမၸႆႏၱာ ၀ိဟရႏၱဳ"။ သတၱ၀ါအားလုံး အခ်င္းခ်င္း ခ်စ္ခင္ေသာ မ်က္လုံး တုိ႔ျဖင့္ တစ္ေယာက္နဲ႔ တစ္ေယာက္ ၾကည့္ႏုိင္ ၾကပါေစကုန္သတည္း။ အားလုံးလည္း ေန႔တုိင္း ဒီဆုကုိ ေတာင္း၊ ေမတၱာနာနာပုိ႔။ "ခ်စ္ေသာမ်က္လုံးနဲ႔ ၾကည့္ၿပီးေတာ့ တစ္ေယာက္နဲ႔ တစ္ေယာက္ ခ်စ္ခင္ေသာ မ်က္လုံးျဖင့္ၾကည့္ႏုိင္ၾကပါေစ"လုိ႔ ဘုန္းႀကီးတုိ႔ရဲ႕ ဆုေတာင္းကုိလည္း အစဥ္သျဖင့္ ဘုန္းႀကီးတုိ႔ရဲ႕ ႏွလုံးသားထဲမွာ တကယ္ရွိတဲ့ ဒီဆုေတာင္း, အဲဒါကုိ ဘုန္းႀကီးတုိ႔ ေတာင္းဆုိပါတယ္။ အဲဒါေၾကာင့္ clear vision, ပါဠိလုိေျပာရရင္ သမၼာ ဒႆန-ရွင္းေသာဉာဏ္ အျမင္ကုိ ရေအာင္ အေပၚယံက label-ေတြကုိ ခြါထား၊ လူသားေတြဟာ လူသား အခ်င္းခ်င္း လူသားမ်က္ေစ့နဲ႔ ခ်စ္ေသာမ်က္လုံးနဲ႔ အားလုံးၾကည့့္ႏုိင္ေအာင္ ႀကိဳးစား ေလ့က်င့္ၾကရမွာ ျဖစ္ပါတယ္။

 "နတၳိ ဘိကၡေ၀ အနမတေဂၢ သံသာေရ အဉာတိဗုေဗၺာ" ဘ၀သံသရာမွာ ညီ အစ္ကုိ၊ ေမာင္ႏွမ၊ ေဆြမ်ိဳး ဉာတိ မေတာ္ဘူးတဲ့ သတၱ၀ါ မရွိပါဘူး။ ျမတ္စြာဘုရား သံသုမာဂီရိကုိ ေရာက္ေတာ့၊ သံသုမာဂီရိဆုိတာ ဗာရာဏသီ အနီးနားမွာ။ သံသုမာဂီရိၿမိဳ႕က ဘုရားရဲ႕ ေဆြမ်ား, မ်ိဳးမ်ားေနတဲ့ ဟုိ. . .ဟိမ၀ႏၱာေတာင္ေျခမွာ အေ၀းႀကီးပဲ။ သံသုမာဂီရိကုိ ဘုရားေရာက္ေတာ့ အဘုိးႀကီး အဘြားႀကီး ႏွစ္ေယာက္ ျမတ္စြာဘုရား အိမ္ေရွ႕ေရာက္တာ ျမင္ျမင္ခ်င္း ထြက္ေျပးလာၿပီးေတာ့. . . ဟာ. . . ငါ့သားႀကီး အိမ္ကုိ မလာတာၾကာပီ ဆုိၿပီးေတာ့ ဘုရားရွင္လက္ကုိ ဆြဲၿပီးေတာ့ အိမ္ေပၚကုိ ေခၚသြားတယ္။ ဘုရားရွင္က လုိက္သြားတယ္၊ ဘာမွ မေျပာဘူး။

သံဃာေတာ္ေတြက အံ့ၾသေငးေမာေနတာ။ အိမ္ေပၚ ေရာက္ေတာ့ သားႀကီးဆုိၿပီးေတာ့ ပုဏၰားႀကီးက ေခၽြးေလး ဘာေလးသုတ္, ေျခေလး ဘာေလး ေဆး, အဘြားႀကီးကလည္း ဆြမ္းေတြ ဘာေတြျပင္၊ ငါ့သားႀကီးဆြမ္းမေကၽြးရတာ ၾကာၿပီ, စား။ သား အမိ အရင္းလုိ ျပဳစုၾကတာ။ နကုလပီတာ နကုလမာတာ။ အဲဒီေတာ့ အရွင္ေမာဂၢလာန္၊ အရွင္အာနႏၵာစတဲ့ သံဃာေတာ္ေတြက ဘုရားဟာ အေဖလည္း ရွိတယ္၊ အေမလည္း ရွိတယ္၊ သုေဒၶါဒနတုိ႔ မာယာေဒ၀ီတုိ႔ဆုိတာ လူတုိင္းသိတယ္။ ဒီအဘုိးႀကီး အဘြားႀကီးက သားႀကီး သားႀကီးဆုိတာကုိ ဘုရားကလည္း ၿငိမ္ခံေနတယ္။ ဟုတ္မွ ဟုတ္ရဲ႕လား? ဘယ္လုိလဲ?။

ဆြမ္းဘုဥ္းေပး ၿပီးေတာ့မွ ဘုရားက ရွင္းေပးရတယ္။ တုိ႔ဗုဒၶဘာသာေတြက အတိတ္သံသရာ (cycle of the continue of the birth and death)ဒါကုိ တို႔…ယုုံၾကည္ လက္ခံတယ္။ အဲဒါေၾကာင့္ အတိတ္မွာ မေရမတြက္ ႏုိင္ေသာဘ၀မွာ ငါဟာ သူတုိ႔လက္ထဲမွာ၊ သူတုိ႔ရဲ႕ ရင္ခြင္မွာ သားျဖစ္ခဲ့ဘူးတယ္။ အဲဒါေၾကာင့္ ဘ၀ေဟာင္းက ဘာလဲ? အခ်စ္ဓာတ္။ ပရိသတ္ေရ … ဘာလဲ? ဘ၀ေဟာင္းက အခ်စ္ဓာတ္ပါဘုရား။ ဘ၀ေဟာင္းက အခ်စ္ဓာတ္က မျပယ္ေသးဘူး။ အားလုံး "ဘ၀ေဟာင္းက အခ်စ္ဓာတ္ေလးေတြ မျပယ္ၾကပါေစနဲ႔" ဆုိတာကုိလည္း ဆုေတာင္း ေနတယ္။ ဘ၀ေဟာင္းက အခ်စ္ဓာတ္ေလးက မျပယ္ေသးေတာ့ သားဆုိတဲ့ အမွတ္နဲ႔ အိမ္ပင့္ၿပီးေတာ့ ဆြမ္းကပ္တာ။ အဲဒီမွာ ဘုရားေျပာတာ။ ဘ၀ေဟာင္းမွာ ေဆြမ်ိဳးသားခ်င္း မေတာ္ဘူးတဲ့ ပုဂၢိဳလ္သတၱ၀ါ မရွိဘူး။ ေဆြမ်ိဳးသားခ်င္းဆိုတာ ယဥ္ေက်းေအာင္ ေျပာတာ။ အေသးစိတ္ေျပာရရင္ သိပ္မေကာင္းဘူး။ အေသးစိတ္ ေျပာခ်င္ေသးလား? လင္မယား မေတာ္ဘူးတဲ့ ေယာက်္ားမိန္းမလည္း မရွိဘူး။

အဲဒီေလာက္အထိ ေျပာလုိ႔ရတယ္။ ဆရာတပည့္ မေတာ္ဘူးတာလည္း မရွိဘူး၊ အိမ္ေအာက္က ကုိယ္စားၿပီးတဲ့ စားဖတ္ ၀ါးဖတ္ကုိ ပစ္ခ်ေကၽြးလုိ႔ အၿမီးတေငါက္ေငါက္နဲ႔ စားေနတဲ့ ေခြးေလးသည္ပင္ လြန္ခဲ့တဲ့ဘ၀က ကုိယ့္အေဖ ျဖစ္ခ်င္ ျဖစ္မယ္။ ဘ၀ေဟာင္းက ေဆြမ်ိဳးသားခ်င္း မေတာ္ဘူးတဲ့ ပုဂၢိဳလ္သတၱ၀ါ မရွိဘူး။ အဲဒီလုိ ႏွလုံးသြင္းၿပီးေတာ့. . . ၁။ အခ်စ္ကုိ မျပယ္ရေအာင္ ၂။ အမုန္းေတြကုိ ျပယ္သြားေအာင္ ႀကိဳးစားၾကပါ…ဆုိတာကုိ ဒီအခ်က္ေလး ကုိလည္း ဘုန္းႀကီးတုိ႔ ပရိသတ္အားလုံးကုိ တုိက္တြန္းပါတယ္။ ေနာက္တစ္ခု လူမႈေရး၊ ဘာသာေရး၊ သာသနာေရး၊ ႏုိင္ငံေတာ္ရဲ႕ အက်ိဳး စီးပြားကုိ ေဆာင္ရြက္ၾကတဲ့ လူေတြအားလုံး၊ အထူးသျဖင့္ေတာ့ အသက္စြန္႔ၿပီးေတာ့ တုိင္းျပည္ အတြက္ အလုပ္လုပ္ၾကတဲ့ စစ္ေခါင္းေဆာင္ေတြ၊ တပ္မေတာ္သားေတြ၊ အသက္စြန္႔ၿပီး ေဆာင္ရြက္ၾကတဲ့ ႏုိင္ငံေခါင္းေဆာင္ေတြကုိ ဘုန္းႀကီးတုိ႔က ဘုန္းႀကီးရဲ႕ စိတ္ထဲမွာ ဘုရားေလာင္းေတြလုိ ဘုန္းႀကီးက ၾကည္ညိဳတာ။ ေလးအသေခ်ၤကမၻာတစ္သိန္း ျဖည့္ခဲ့တဲ့ ဘုရားေလာင္းရဲ႕ က်င့္စဥ္ေတြကုိ ၾကည့္, ၾကည့္။

 သူတပါးရဲ႕ အက်ိဳးစီးပြားအတြက္ ဘုရားေလာင္း ဘာေတြလုပ္လဲ?။ အသက္စြန္႔တာေတြ အမ်ားႀကီးပဲ။ အားလုံးပရိသတ္ကုိ ေမးမယ္၊ စြန္႔ျခင္းႀကီး ဘယ္နပါးရွိလဲ?။ ငါးပါးပါဘုရား။ ၁။ ဓနပရိစၥာဂ - သူတပါးရဲ႕ အက်ိဳးစီးပြားအတြက္ ငါ့ပစၥည္း ဆုံး႐ႈံးခ်င္တုိင္း ဆုံး႐ႈံးပါေစ … ဒီလုိမဟုတ္လား?။ ဘုရားေလာင္းစိတ္ဓာတ္ကုိ ေမြးရမယ္။ ၂။ ေနာက္တစ္ခုက ဘာလဲ?။ ဓနပရိစၥာဂၿပီးရင္ ဘရိယပရိစၥာဂ-ဆုိၾကပါစုိ႔။ အဲဒါေတာ့ Very difficult to renounce your wife။ ဘရိယပရိစၥာဂ-မယားကုိ စြန္႔တာ။ ေရွ႕တန္းတုိက္ပြဲ ဆင္ႏြဲေနၾကတဲ့ တပ္မေတာ္သားေတြ၊ တပ္မေတာ္ ေခါင္းေဆာင္ေတြ၊ သူတုိ႔က ဟုိမွာတုိက္ပြဲ ဆင္ႏြဲေနတုန္း, ဒီက တခါတခါ ဘာျဖစ္သြားမွန္းကုိ မသိလုိက္ဘူး။ စြန္႔လုိက္ရတာေတြ ျပန္လာေတာ့ မရွိေတာ့ဘူး။ အဲဒါမ်ိဳးေတြ အမ်ားႀကီးပဲ။ သူတုိ႔ ကုိယ္တုိင္လည္း အသက္စြန္႔သြားလုိ႔ ဒီက မုဆုိးမျဖစ္သြားၿပီး က်န္ရစ္တာေတြ။ ႏုိင္ငံေရးကုိ လုပ္ၾကတဲ့ ႏုိင္ငံေခါင္းေဆာင္ေတြလည္း ဒီလုိပဲ အသက္စြန္႔ၿပီး အလုပ္ လုပ္ၾကရတာ။ အဲဒါေၾကာင့္ ဘုန္းႀကီးက အရမ္းၾကည္ညိဳတယ္။ ေအာ္. . . ႏုိင္ငံေခါင္းေဆာင္ေတြနဲ႔ တပ္မေတာ္ ေခါင္းေဆာင္ေတြဟာ ဘာလဲ? ဘုရားေလာင္းေတြ။

ဘုရားေလာင္းက်င့္စဥ္ (၁) စီးပြားဥစၥာကုိလည္း စြန္႔လႊတ္ရတယ္။ (၂) သားသမီးကုိလည္း စြန္႔လႊတ္ရတယ္။ (၃) သားမယားကုိလည္း စြန္႔လႊတ္ရတယ္။ (၄) အဂၤါအစိတ္အပုိင္း ေျခေထာက္ေတြျပတ္, လက္ေတြျပတ္, မ်က္လုံးေတြကန္း, ဘာေတြလဲ? အဂၤပရိစၥာဂ။ သိ၀ိဇာတ္မွာ မ်က္ကန္းပုဏၰားတစ္ေယာက္ နန္းေတာ္ေရွ႕ ေရာက္လာ၊ ေၾကးစည္ ႐ုိက္တယ္။ တူေ၀ေ၀ဆုိေတာ့… ဟာ နန္းေတာ္ေရွ႕မွာ အလွဴခံ၊ ဘာအလုိရွိပါသလဲ?။ ဆန္လုိလား? ဆီလုိလား? မလုိဘူး။ မ်က္လုံးလုိတယ္တဲ့၊ မ်က္လုံးကုိ ေၾကးစည္႐ုိက္ အလွဴခံတာ။ အဲဒီေတာ့ မင္းခ်င္း ေယာက်ာ္းေတြက မင္းတရား. . . မ်က္လုံး အလွဴခံတဲ့ဘုရား။ (ဟာ. . . အဲဒါဆုိ သီတဂူစကၡဳဒါန ေဆး႐ုံကုိပုိ႔။ ဟုတ္လား? အဲဒီတုန္းက မေပၚေသးဘူး၊ အခုမွ ေပၚတာ။ သီတဂူစကၡဳဒါနေဆး႐ုံ အားလုံး (၁၂)ခု ဖြင့္ထားၿပီးပီ။ (၃)ခုက တည္ေဆာက္ဆဲ။ အားလုံး (၁၅)ခုရွိတယ္။) ၾကားညွပ္လုိက္ရင္ေတာ့ အားလုံးမွတ္ထားလုိက္ပါ၊ ငါဘာယူသြားမလဲ?။ ကုိယ့္ကုိယ္ကုိ ေမးၿပီးေတာ့ အေျဖ ထြက္ေအာင္ လုပ္ၾက။ ဘုန္းႀကီး အခု (၇၅)ႏွစ္ Retire-လုပ္ဖုိ႔ သင့္ၿပီ။ ငါဘာယူသြားမလဲ?။ အားလုံး ေမးၾကပါ။ ငါ့တုိင္းျပည္၊ ငါ့သာသနာ၊ ငါ့လူမ်ိဳးအတြက္ ငါဘာေတြ ထားခဲ့့မလဲ?။ အဲဒီေမးခြန္း ႏွစ္ခု နာနာေမးၿပီးေတာ့ အေျဖထြက္ေအာင္ လုပ္ၾကစမ္းပါ။ အာနႏၵာနဲ႔ ေဒ၀ဒတ္၊ ႏွစ္ေယာက္လုံး ဘုရားရဲ႕ ညီေတာ္၀မ္းကြဲ အတူတူပဲ။ အာနႏၵာဘာယူသြားၿပီး၊ ဘာထားခဲ့သလဲ? ညီအစ္ကုိ ႏွစ္ေယာက္မတူတာ။ ေဒ၀ဒတ္ကုိ အျပည့္အစုံဖတ္ၾကရေအာင္ ေဒ၀ဒတၱ။

နားထဲ နဲနဲ မခ်မ္းသာဘူးလား?။ ခ်မ္းသာ ပါတယ္ဘုရား။ ဘယ္လုိဖတ္ရမလဲ?။ ေဒ၀ဒတၱပါဘုရား။ ေဒ၀ဒတ္ဆုိေတာ့ ဂမၼေဒါသ၊ နားထဲ ေတာ္ေတာ္ ဆင္းရဲတယ္။ အဲဒီေတာ့ နာမည္ထဲက ဟုိျဖတ္ ဒီျဖတ္ မဖတ္ၾကပါနဲ႔။ နာမည္ေတြကုိ ဟုိျပင္ ဒီျပင္မလုပ္ၾကပါနဲ႔။ နာမည္ကုိ အရွိအတုိင္းသာ ဖတ္ၾကပါ။ ေဒ၀ဒတ္တစ္မ်ိဳး၊ ေဒ၀ဒတၱ- ဒါသိပ္ေကာင္းတယ္။ အဲဒါကုိ တခ်ိဳ႕က နာမည္ေတြကုိ ဟုိလုိဖတ္ ဒီလုိဖတ္နဲ႔ . . . တခါတေလ စကား၀ွက္ေတြလား? ပေဟဠိေတြလား? နားကုိ မလည္ဘူး။ ေအး… ေဒ၀ဒတၱက ဘာေတြ ယူသြားႏုိင္ ခဲ့သလဲ? ဘာေတြ ထားပစ္ႏုိင္ခဲ့သလဲ? အေျဖက ရွင္းေနတာပဲ၊ မတူတာ။

ႏွစ္ (၂၅၀၀)သမုိင္းမွာ ေဒ၀ဒတၱ ဘာေတြ ထားခဲ့သလဲ? အျပစ္အညစ္အေၾကး ဒုစ႐ုိက္ မေကာင္းဆုိး၀ါးေတြခ်ည္းပဲ အကုန္ထားပစ္ခဲ့တယ္။ အာနႏၵာ. . . ဘာထားပစ္ခဲ့သလဲ?။ ျမတ္စြာဘုရား (၄၅)ႏွစ္မွာ ေဟာသမွ် စကားလုံးေတြကုိ combine and organization- လုပ္ခဲ့တာ သူပဲ။ အဲဒါေၾကာင့္ ဘ၀မွာ ေကာင္းေကာင္းထားပစ္ခဲ့ႏုိင္ေအာင္၊ ကုိယ့္အတြက္လည္း ေကာင္းတာ ေလးေတြ ယူသြားႏုိင္ေအာင္ အားလုံးႀကိဳးစားၾကရမွာ ျဖစ္ပါတယ္။ အခုေျပာေနတာ ဘုရားေလာင္းရဲ႕ စြန္႔ျခင္းႀကီး ဘယ္နပါးလဲ? (၅)ပါးပါဘုရား။

 ေနာက္ဆုံး အသက္စြန္႔တာ။ အခုနက သိ၀ီဇာတ္မွာ ပုဏၰားကေၾကးစည္ေလး ႐ုိက္လုိက္ေတာ့ ဘုရင္ႀကီးက အလွဴခံကုိ ဘာလွဴလုိက္လဲ? မ်က္လုံးလွဴလုိက္တယ္။ ဘုရင္ႀကီးက အလွဴခံကုိ နန္းေတာ္ထဲကုိ ေခၚလုိက္တယ္။ မ်က္ေစ့ဆရာ၀န္က အသိတဥၥန။ အံ့ၾသစရာ ေကာင္းတာက မ်က္ေစ့ဆရာ၀န္ဆုိတာ အဲဒီတုန္းကတည္းက ရွိတာ။ မင္းႀကီးရဲ႕ မ်က္လုံးထုတ္ၿပီးေတာ့ မ်က္လုံးအစားထုိး လွဴလုိက္တာ။ ပုဏၰား မ်က္လုံးတစ္ဖက္ ရသြားတယ္။ အဂၤပရိစၥာဂကုိ ေျပာတာပါ။ ေျခေထာက္ေတြ ျပတ္လုိ႔၊ လက္ေတြျပတ္လုိ႔၊ မ်က္လုံးေတြကန္းလုိ႔ ႏုိင္ငံေတာ္အတြက္ ေဆာင္ရြက္ ၾကတဲ့ တပ္မေတာ္သားေတြ၊ ႏုိင္ငံေရး ေခါင္းေဆာင္ေတြ၊ လူမႈေရး၊ ဘာသာေရး၊ သာသနာေရအသင္းအဖြဲ႔က ပုဂၢိဳလ္ေတြ ႏုိင္ငံမွာ အမ်ားႀကီးပဲ။ အားလုံးကုိ ဘုန္းႀကီးက လွိဳက္လွိဳက္လွဲလွဲ ဂုဏ္ျပဳတယ္၊ ေက်းဇူးတင္တယ္။ ေအာ္. . . ဘုရားေလာင္းစိတ္ဓာတ္နဲ႔ အလုပ္ လုပ္ၾကတာ။

ဒီအတုိင္းလည္း ဆက္လုပ္ၾကပါ။ ပုဏၰားကလည္း ရွိေသးတယ္၊ မ်က္လုံးတစ္ဖက္ျမင္ ေတာ္ေရာ႔ေပါ့၊ ေတာ္ၿပီးလား? မင္းဘာလုိေသးလဲဲ ဆုိေတာ့။ တစ္ဖက္က်န္ေသးတယ္တဲ့။ တစ္ဖက္ေပးပါအုန္း။ အလွဴခံက မွ်မွ်တတေလး ၾကည့္လုပ္မွ ရတယ္။ ရတုိင္း ကုိယ္လုိခ်င္လုိ႔ ယူခ်င္တုိင္း ဘယ္ရမလဲ။ အဂၤပရိစၥာဂေနာ္၊ ကုိယ္အဂၤါကုိ စြန္႔တာ။ အသက္စြန္႔တာ တစ္ခုေလး ေျပာျပရရင္ "ယုံေလး" ျဖစ္တဲ့ဘ၀ကုိ ေျပာျပခ်င္တယ္။ အစာငတ္ေနတဲ့ ပုဏၰားတစ္ေယာက္ကုိ ေတြ႕တယ္။ ပုဏၰား ဘာျဖစ္ေနလဲ? ဖုိလွိဳက္ ဖုိလွဳိက္နဲ႔၊ ထမင္းမစားရလုိ႔။ ဒါဆုိ မီးေလးဖုိ။ ရဲရဲေတာက္မီးလည္း ဖုိၿပီးေရာ႔ ဘာေျပာလ.........ဆက္ရန္===>>>

======================

အားေပးမႈကို ေက်းဇူးတင္ပါတယ္ ဒီမွာ သြားလိုက္ေနာ္။

0 comments:

Post a Comment

Translate

သုခအောင် (စာအုပ်စင်)သို့ လာရောက်လည်ပတ်ကြကုန်သောမိတ်ဆွေအားလုံးကိုအထူးကျေးဇူးတင်ပါတယ်၊ အကြံပေးချက်ကို ကြိုဆိုလျက်ပါ။ ဖုန်း- 09-400700358/09-760136274 သို့ဆက်သွယ်အကြံပြုနိုင်ပါတယ်။

Followers